If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Watervallen!

Hier kun je je eigen aquarels en/of gewassen tekeningen plaatsen.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Janneke Booister

Watervallen!

Berichtdoor Janneke Booister » Di Okt 25, 2016 9:04 pm

Afbeelding

Mijn eerste waterval - aquarel!
Ik had van tevoren natuurlijk tutorials gekeken op YouTube zodat ik zo'n beetje wist waar ik op moest letten bij een waterval (om te schilderen dus)

Dit is een van de watervallen bij Allerheiligen in het Zwarte Woud (Duitsland). Dat is een hele serie kleine en grotere watervallen die in een kloof 'storten' best een mooie plek!
Ik heb ter plekke staan schetsen en dezelfde avond in ons vakantiehuisje geschilderd.

Mijn kleuren zijn Burnt Umber, Winsor Orange (red shade), Cadmium Yellow en French Ultramarine, allemaal W&N Professional.
Mijn papier was Arches CP 300 g/m2; A4 formaat (dat neemt zo lekker mee op reis)

Ik heb weer gekozen voor alleen de herfstkleuren, dat ligt me beter - en ik had vakantie tenslotte :lol:

opmerkingen, vragen en tips zijn welkom!
ik heb een nieuwe website: www.jannekesatelier.webs.com

Pluis1969

Re: Watervallen!

Berichtdoor Pluis1969 » Wo Okt 26, 2016 8:06 am

Op de een of andere manier vind ik deze geen geheel hebben. De herfstkleuren vd omgeving vind ik geweldig en dat mis ik in het water. Of zie je dat juist niet in bewegend water? :denk: Bij het water krijg ik geen waterval gevoel maar meer een gevoel van een laag mist. Ik zal ook niet weten hoe je dat anders zou moeten doen want ik heb totaal geen ervaring met aquarel.

Janneke Booister

Re: Watervallen!

Berichtdoor Janneke Booister » Wo Okt 26, 2016 8:28 am

Het is een lastig onderwerp. Het water is inderdaad vooral wit met alleen wat van de rotsen eronder zichtbaar. Geen weerspiegeling. Ook het relatief platte stuk had geen zichtbare spiegeling, misschien ook wel omdat dat mijn ooghoogte was.
Ik kon de referentie foto niet opzoeken want de camera lag in een andere ruimte aan de lader en heb dus alleen met de schets en mijn herinnering gewerkt. Intussen kan ik wel bij de foto's.
Maar...Ik moet nog veel oefenen!
ik heb een nieuwe website: www.jannekesatelier.webs.com

Terug naar “Aquarels en gewassen tekeningen”