If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Nog steeds paddenstoelentijd!

Hier kun je je eigen aquarels en/of gewassen tekeningen plaatsen.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Janneke Booister

Nog steeds paddenstoelentijd!

Berichtdoor Janneke Booister » Zo Okt 02, 2016 1:40 pm

Afbeelding

Het is voor mij nu even tijd om 'wat aan te rommelen', dus ik experimenteer wat met mijn materialen.

Deze keer een paddenstoelenfoto (van mijn man) met een hele groep zwammen vlak op elkaar gegroeid met allemaal zo'n beetje dezelfde kleur. Perfect om te kijken of mijn potje inkt nog niet is ingedroogd :)

Op Aquafine 300 g/m2 (die is wit) van Daler&Rowney.
De inkt is Calligraphy ink van W&N in Sepia.
De gebruikte kleuren zijn Burnt Umber, Permanent Sap Green, Winsor Green (yellow shade), Winsor Violet, Indian Red; alles W&N Professional.

Ik heb eerst een oneven laag bruin opgezet, daaroverheen beide kleuren groen en bestrooid met zout. Daarover heb ik in de achtergrond nog schaduwen aangebracht met mengsels van Winsor Green met violet en/of rood.
De paddenstoelen zijn verder ingekleurd met mengsels van Burnt Umber met violet en/of rood.

Vragen, tips en opmerkingen zijn welkom!
ik heb een nieuwe website: www.jannekesatelier.webs.com

Jonne

Re: Nog steeds paddenstoelentijd!

Berichtdoor Jonne » Wo Dec 14, 2016 8:43 am

Paddenstoelen heb je mooi gemaakt. Ook leuk, een keer realistische kleuren. Wat mij wel meteen opvalt is dat je groen uit de tube gebruikt hebt. Denk dat je met wat mengwerk een mooiere kleur had gekregen (al zie je de groenen hier al wel door elkaar en over het bruin).

Janneke Booister

Berichtdoor Janneke Booister » Do Dec 15, 2016 7:58 pm

Ook dit was een experiment.
Groen direct uit de tube is niet mijn gewoonte, ik wilde eens zien wat dat doet.
En met zout krijg je ook per kleur een ander effect, dat zocht ik hier ook op.

Dankjewel voor het compliment!

Jonne

Berichtdoor Jonne » Do Dec 15, 2016 8:11 pm

Leuk om daarmee te experimenteren!

Janneke Booister

Berichtdoor Janneke Booister » Vr Dec 16, 2016 6:45 pm

Zeker!
Als ik in de experimenteer-modus kom, doe ik dus dingen die ik normaal gesproken niet zou doen (in het nette dus, met aquarelverf enzo)

Dan kom ik een beetje los van mijn routine en de daaropvolgende "serieuze" aquarellen profiteren daar soms best wel van.

Terug naar “Aquarels en gewassen tekeningen”