If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

napjes vullen met verf uit tubes

Stel hier je vragen over te gebruiken aquareltechnieken of materialen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

ANTONI

Re: napjes vullen met verf uit tubes

Berichtdoor ANTONI » Vr Jul 20, 2018 7:58 pm

Talens is gewoon een eerste kwaliteit verf. Daar is helemaal niks mee. Zelfs Rien Poortvliet roemde deze verf.
Niet dat ik een fan ben van Poortvliet ,maar ik bedoel maar,
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

*Kees

Berichtdoor *Kees » Wo Aug 15, 2018 8:23 pm

Ik gebruik vooral Talens en dat is binnen 2 dagen voldoende hard om te vervoeren. Ik heb bij wijze van experiment ook een tubetje Sennelier gekocht (Franse aquarelverf, de oorspronkelijke winkel zit tegenover het Louvre, kijk Krabbé zoekt Van Gogh nog maar eens terug). Deze verf bevat honing en wat meer glycerine waardoor de verf tamelijk zacht blijft: niet dat het uit het napje loopt, maar wel zo dat bij een beetje nat maken, het al weer snel zacht is en je er dus makkelijk veel van kan opnemen.

Angie2

Berichtdoor Angie2 » Zo Nov 18, 2018 10:43 pm

Gebruik daniel smith aquarelverf/ winsor en newton artist. Schmincke aquarelverf en Rembrandt aquarelverf gaf dit probleem.

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Di Nov 20, 2018 8:53 pm

Kennelijk kan je de diverse merken niet door elkaar gebruiken. Ik heb hiermee geen ervaring. Ik gebruik of Talens of WN maar nooit door elkaar.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

Terug naar “Vragen over aquarel en gewassen tekeningen”