If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Houdbaarheid aquarelverf

Stel hier je vragen over te gebruiken aquareltechnieken of materialen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Angie2

Houdbaarheid aquarelverf

Berichtdoor Angie2 » Di Jul 28, 2015 7:26 pm

Ik heb een vraag naar de houdbaarheid van aquarelverf. Napjes en tubes, beiden al in gebruik/geopend.
Artist kwaliteit.
Gezien ik niet zo veel werk met aquarelverf en in het bezit ben van beiden, was ik hier wel naar benieuwd hoe lang ik deze nog kan gebruiken. :)
Wat zijn jullie ervaringen hierin..............

Maria_Anne

Re: Houdbaarheid aquarelverf

Berichtdoor Maria_Anne » Di Jul 28, 2015 11:31 pm

De tubes zijn jaren houdbaar. Ik weet niet meer wanneer ik ze heb aangeschaft, en werk er nog steeds graag mee. Napjes geen ervaring mee
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Marie-Josée

Berichtdoor Marie-Josée » Wo Jul 29, 2015 8:03 am

Geen idee hoe lang ze goed blijven. Ik had hier verf al meer dan tien jaar liggen en de meeste is nog prima bruikbaar. Enkele kleuren zijn verdroogd.Voornamelijk de aardetinten trouwens.

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Wo Jul 29, 2015 2:28 pm

Angie2 schreef:Ik heb een vraag naar de houdbaarheid van aquarelverf. Napjes en tubes, beiden al in gebruik/geopend.
Artist kwaliteit.
Gezien ik niet zo veel werk met aquarelverf en in het bezit ben van beiden, was ik hier wel naar benieuwd hoe lang ik deze nog kan gebruiken. :)
Wat zijn jullie ervaringen hierin..............

Eeuwig houdbaar zal wel niet,maar ook de -tig jaren geleden aangeschafte aquarelverf hier is nog steeds bruikbaar.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

Angie2

Berichtdoor Angie2 » Vr Jul 31, 2015 9:47 am

Bedankt voor jullie antwoorden.
Fijn te weten dat ze inderdaad langer houdbaar zijn.

Hasjem

Berichtdoor Hasjem » Vr Jul 31, 2015 10:29 pm

Angie en zeker aan Antoni ... aquareltubes en blokjes zijn onbeperkt houdbaar ...

Terug naar “Vragen over aquarel en gewassen tekeningen”