If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Aquarel Penseel

Stel hier je vragen over te gebruiken aquareltechnieken of materialen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Catharina

Aquarel Penseel

Berichtdoor Catharina » Do Okt 11, 2012 11:26 am

Wat zijn de beste Aquarel Penselen??? :paint:
En welke heb je nodig om een beetje allround (fijn) te kunnen werken?
Ben nu op Davinci - Kolinsky Marterhaar Nr.10 & Nr.6 uitgekomen, iemand een betere suggestie.

Groetjes Catharina

http://catharina-arts.luondo.nl/
http://www.facebook.com/catharinaarts.vanameijde

Margareth

Re: Aquarel Penseel

Berichtdoor Margareth » Do Okt 11, 2012 12:32 pm

Ik gebruik synthetische penselen en dat is een bewuste keuze omdat synthetische penselen altijd hun oorspronkelijke vorm blijven behouden. Mijn penselenrange voor aquarel begint bij 0 en eindigt bij 16
Je weet het pas als je het hebt uitgeprobeerd.

Overzicht beschikbare ATC = KLIK

luckamy

Berichtdoor luckamy » Do Okt 11, 2012 3:27 pm

ik heb gewoon penselen van de blokker gekocht, deze vind ik zelf erg fijn werken met aquarel (voor acryl werken ze juist totaal niet fijn..) Maar ik werk zelf met aquarelpotloden en dan vervolgens met de kwast water erover heen, dus ik weet niet hoe ze werken met aquarelverf..
*~:._ Your dreams can come true, if you have the courage to fight for them! _.:~*
Kom ook eens kijken op mijn website voor leuke blogs!

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Zo Okt 21, 2012 9:42 pm

Mmh voor aquarel vind ik dierlijke (eekhoornharen ofzo, beetje meer stevigheid mag ook) toch iets prettiger dan filament. Filament is soms te hard en vind ik minder prettig met water werken. Maar in principe kan het prima met elke soort penseel. Uiteindelijk vind je je voorkeur wel.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Catharina

Berichtdoor Catharina » Ma Okt 22, 2012 9:34 am

Oke, bedankt voor de reacties

Groetjes

Sterrevw

Berichtdoor Sterrevw » Wo Jan 23, 2013 11:25 pm

Ik gebruik alleen Escoda penselen. Ze hebben zowel synthetisch als natuurlijke haren. Voor wassingen met dikkere kwasten zou ik zeker voor een natuurlijke kwast gaan: ze houden veel meer water vast zodat je in een keer een mooie wassing krijgt en niet duizend keer in het water hoeft te dopen. Voor kleinere onderdelen gebruik ik de synthetische, ook van Escoda. Niet alles heft het duurste! Ze behouden hun vorm fantastisch goed en gaan dus niet uiteen staan. Dit geldt trouwens voor alle Escoda penselen. De verhouding kwaliteit-prijs is ook erg goed! Wat ik erg goed vind aan de synthetische penselen van Escoda is dat ook die penselen nog behoorlijk veel water vasthouden, meer dan bij de andere gemiddelde kwasten.
Echt een aanrader!
Op een aantal sites in Nederland te vinden, anders bij Jacksons Art (Google maar).

Gegroet!
www.epc-artcourses.com - aquarelcursussen in Catalonië, Noord Spanje.

Catharina

Berichtdoor Catharina » Vr Jan 25, 2013 1:45 pm

Oke bedankt voor je antwoord.

Catharina

Berichtdoor Catharina » Do Jan 31, 2013 12:42 pm

Ben wat aan het uitproberen geweest en heb uiteindelijk gekozen voor de Nr's 3 & 5 Serie 7 van Winsor en Newton en nr 10 Davinci /Kolinsky, zijn helemaal toppie ;-)

Bedankt allemaal.

Terug naar “Vragen over aquarel en gewassen tekeningen”