If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

stijl probleempje

Stel hier je vragen over te gebruiken aquareltechnieken of materialen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

myriam

stijl probleempje

Berichtdoor myriam » Zo Feb 26, 2012 9:19 am

Hoi allemaal,
ik teken en schilder wel al langer maar nog nooit zo intensief,en nu ik merk dat ik opzoek ben naar mijn eigen stijl.Nu ben ik al heel mijn leven gefasineerd door de stijl van rechtbank schilders, misschien weten jullie hoe het heet.Het zijn eigenlijk vlugge pentekeningen die gevuld worden met qauarelle.
Bedankt alvast.
Groetjes myriam

Little Dragon

Re: stijl probleempje

Berichtdoor Little Dragon » Zo Feb 26, 2012 11:17 am

Ik weet niet hoe die stijl heet. Je zou een PM (persoonlijk bericht) op dit forum kunnen sturen naar de gebruiker Simone Goudswaard. Ik weet dat er bij haar in de winkel kortgeleden een in de winkel een workshop gegeven heeft. Misschien doet hij dat nog wel een keer en misschien kan zij je vertellen hoe de stijl heet. Succes!
Women are angels and when someone breaks our wings, we simply continue to fly...on broomsticks
we're flexible like that.

Viv

Berichtdoor Viv » Zo Feb 26, 2012 3:01 pm

Goh wat een leuke vraag eigenlijk. Ik vind het dan ook leuk om daar eens op te gaan zoeken, zo leer ik ook elke keer weer wat ;-)
Volgens mij heb je het al zelf beantwoord want het heet volgens mij ook echt: rechtbanktekenen.
Er staat trouwens een heel leuk filmpje van een bekende rechtbanktekenaar op het net. Als je zoekt op Aloys Oosterwijk en AT5 kom je het wel tegen. Halverwege zie je heel goed hoe hij werkt en sindsdien kijk ik toch anders naar zo'n tekening. Ik dacht altijd: dat doen ze echt ff snel snel terwijl ze op de tribune van de rechtzaal zitten maar dat blijkt toch anders te zijn.

Ook las ik dat veel rechtbanktekenaars ook Illustrator-, portret- en/of striptekenaars zijn (geweest). Maar daar staat dan ook echt de term rechtbanktekenaar achter.

myriam

Berichtdoor myriam » Zo Feb 26, 2012 3:08 pm

Leuk, ga even googgelen .
Groetjews Myriam

Nelleke

Berichtdoor Nelleke » Di Feb 28, 2012 10:58 am

Toevallig was ik net op de site van Simone Goudswaard en ik zag dat er op 4 april (portretten) en 23 mei (dieren) een workshop wordt gegeven waar jij naar op zoek ben:

Het tekenen van een portret is een prachtige uitdaging, hoe kan iemands karakter, de ziel weergegeven worden op papier. De bij een ieder bekende rechtbanktekenaar Felix Guérain (u kent misschien zijn naam niet, maar zijn werk wel) neemt u mee in de wondere wereld van het portrettekenen.

Link: http://www.goudzwaard.info/workshops/

myriam

Berichtdoor myriam » Di Feb 28, 2012 11:04 am

Leuk, zal eens op zijn website kijken.
Groetjes myriam

Terug naar “Vragen over aquarel en gewassen tekeningen”