If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

kleurpotloden

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Katrien_Xx

Berichtdoor Katrien_Xx » Zo Mei 27, 2007 12:11 am

Ik zou ook na de exames nieuwe potloden willen aanschaffen, en het mag ook duurdere zijn, omdat ik eens 'deftige' potloden wil!
ik heb er nu van Steadler, wat ik eerlijk gezegt écht slechte potloden vind (ik had die aangekocht via school, maar mijn leraar vindt ze zelf ook slecht..) Kheb zelf ook 12 potloden van Carand'ache. daar ben ik tot nu toe wél tevreden over!
maar.. er zijn zoveel merken.. dusja, eigenlijk kun je het alleen maar uitproberen zeker?

annelies

Berichtdoor annelies » Zo Mei 27, 2007 9:01 am

Hoi katrien, he is idd een kwetie van uitproberen..
De potloden van KARISMA zijn lang als 'beste' beschouwd, maar deze zijn niet meer te koop. Daarvoor in de plaats is de DERWENT SOFT COLOR gekomen, deze gebruik ik op het moment. Maar ook FABER CASTEL en CARAND'ACHE zijn goede merken.
Het hangt ook van je persoonlijke voorkeur af. Sommige potloden kleuren 'vetter' of 'harder' en het is dus uitproberen wat je zelf het prettigst vindt.
kijk ook eens op mijn weblog!
het doen is het doel en het resultaat is een cadeautje ...

Frouwke

Berichtdoor Frouwke » Zo Mei 27, 2007 11:28 am

Ik heb inderdaad Derwent kleurpotloden, een doosje Derwent Artists, en een Doosje coloursoft. ;) Ik vind het wel lekker werken, alleen wordt de kleur gauw te donker bij mij als ik met coloursoft bezig ben. D:

Wendy

Berichtdoor Wendy » Zo Mei 27, 2007 11:30 am

Ik heb de grote doos Derwent Coloursofts :D :D :D

Katrien_Xx

Berichtdoor Katrien_Xx » Wo Jun 06, 2007 9:10 pm

Ik ga er me denk ik Caran d'ache aanschaffen..

tekezra

Re: kleurpotloden

Berichtdoor tekezra » Zo Dec 06, 2015 3:41 pm

Ik ben ook vanplan om binnenkort nieuwe potloden aan te schaffen, maar ik weet nog niet welke. Hiervoor had ik van Gogh potloden en die tekenen best wel goed alleen breekt de punt bij mij heel snel en kan je er daarna ook geen goede punt aan krijgen, dus denk ik dat je beter géén van Gogh potloden kan kopen.

Little Dragon

Berichtdoor Little Dragon » Vr Jan 22, 2016 12:23 pm

Karisma potloden? Dat lijkt me zeer stug dat je die gekocht hebt, tenzij 2e hands, want ze worden al tien jaar niet meer gemaakt.....
Women are angels and when someone breaks our wings, we simply continue to fly...on broomsticks
we're flexible like that.

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Vr Jan 22, 2016 2:51 pm

Dat kan kloppen, ongeveer, LD! Kijk maar naar de datum vh berichtje :)
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

jackie1963

Berichtdoor jackie1963 » Za Jan 23, 2016 4:46 pm

Ik heb ze nog te koop, een set van 108 in de originele doos.
Mocht er nog iemand interesse hebben, mail dan naar jschooleman@gmail,com

Oscar1

Berichtdoor Oscar1 » Zo Feb 11, 2018 9:59 am

Karisma potloden zijn fantastisch, maar ook de potloden van Faber castell durer zijn bijzondrer goed. Misschien de beste die nu in de winkels te koop zijn. DErwent ook goed maar eigenlijk niet mijn voorkeur, is persoonlijk.bij bruynzeel en bijv. Koh i noor zit je in een andere kategorie maar ach ook daar zijn mooie dingen mee te maken. Dat geldt bijv. Ook voor acrylverf met gewone acrylverf of het nu artist of goede studiekwaliteit is valt een goed portret te schilderen de bewijzen heb ik geleverd, maar met GOLDEN OPEN heb ik het makkelijker is topwaliteit en droogt langzamer, zo is nat in nat mogelijk. DAt wil niet zeggen dat ik met Oud hollandse, sennelier, amsterdam, etc. geen goede resultaten bereik.

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Zo Feb 11, 2018 11:45 pm

Zoals al eerder vermeld alles wat meer is dan een "kinderpotlood" is ok. Verder is het persoonlijke voorkeur.

Dit gaat wel over kleurpotloden. Het voordeel van acrylverf is juist dat het snel droogt. Als je graag langzaam
werkt dan kan je een retarder toevoegen of eigenlijk nog beter op professionele olieverf overgaan.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

Terug naar “Vragen over tekeningen/schetsen”