If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Hahnemuhle Ingres Mould-Made (pastel)

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

BlackScorpion

Hahnemuhle Ingres Mould-Made (pastel)

Berichtdoor BlackScorpion » Zo Dec 17, 2017 2:47 pm

Hoi,

Ik gebruik voor mijn pasteltekeningen meestal Canson Mi-Teintes papier.
Nu ging ik bijhalen n de winkel en de verkoopster zei me dat zij de Mi-Teints er gingen laten uitgaan.
Zij raadde me aan om Hahnemuhle Ingres te proberen, dat dit papier veel beter was voor pastel.
Ok, ik kocht 2 stuks, maar had ze niet in hand gehad (de verkoopster pakte ze direct in).
Nu ging ik het versnijden in de maat die ik nodig heb en ik schrok van hoe dun het papier is!

Het is veeeeeeel dunner dan Mi-Teintes en ik ben bang dat als ik het vastkleef op mijn tekenbord,
ik het papier zal scheuren als ik het terug wil losmaken. Volgens internet is Mi-Teintes 160 grams.
Als ik Hahnemuhle Ingres Mould-Made papier opzoek kom ik jit dat je dit in 200 grams en 150 grams hebt.
Het papier dat ik heb gekregen is veeeeel dunner dan de Mi-Teintes, dus zal het de 100 grams zijn.

Ik stel me dan ook vragenbij het papier, heeft nog iemand dit al eens gebruikt?
Wat is jullie opinie over dit papier (inzake pastel)?

Groetjes,
Evy

Terug naar “Vragen over tekeningen/schetsen”