If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

CP hulp bij oor

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

BlackScorpion

CP hulp bij oor

Berichtdoor BlackScorpion » Ma Mei 29, 2017 6:58 pm

Hoi iedereen,

Ik ben bezig met een tekening na te maken uit het boek CP Cats (een opdracht uit het boek dus). Over enkele paginas verspreid staat stap per stap beschreven wat je moet doen met voorbeeldfotos. Ik ben bezig aan een leeuwenwelp en tot dusverre heb ik de ogen, de vacht tussen en rond de ogen, de vacht op de neusbrug en op het voorhoofd gemaakt. Er moet nog een beetje aan gewerkt worden, maar op zich ben ik best tevreden, wetende dat dit mijn 2e tekening in kleurpotlood is. Nu ben ik bezig aan het voor de kijker linkeroor, maar dit lukt langs geen kanten. Hieronder zien jullie het voorbeeld uit het boek en mijn poging. Kunnen jullie tips geven hoe het oor te verbeteren?

Afbeelding Afbeelding

Alvast bedankt!!
Groetjes,
Evy

Pluis1969

Re: CP hulp bij oor

Berichtdoor Pluis1969 » Wo Mei 31, 2017 8:47 am

Heb je het nu al gedaan zoals ze het in het boek beschreven hebben? Ik mis dan de donkere tint er nog in. Ik weet niet hoe ze het beschreven hebben in het boek maar als ik naar de foto kijk denk ik dat je over het gele gedeelte een keer met wit of lichtgeel kan gaan om dit een beetje te blenden. (Geen rondjes draaien maar streepjes zetten) Dan met de kleurtjes die je al hebt gebruikt er nog eens overheen en de donkere kleuren aanbrengen op de plekken waar je het ziet.
Op het oortje zelf kan je rondom nog een keer met de donkere kleur er overheen gaan.

BlackScorpion

Berichtdoor BlackScorpion » Wo Mei 31, 2017 10:51 am

Goh... in het boek staat welke kleuren ze gebruikt hebben, maar niet echt letterlijk waar je welk streepje ofzo moet zetten. Dus het is nog altijd veel van jezelf dat je gebruikt. Ik vind het vooral moeilijk om de suggestie van het oor (vlees van het oor) achter te haartjes te tekenen. Aangezien de lichte kleuren niet echt goed over donkere kleuren getekend kunnen worden, kan ik niet het donkere eerst tekenen en zou ik dit tussen de lichte lijntjes/haartjes moeten tekenen. Maar als ik dat probeer, dan lijkt het op niets. Ik denk dat het probleem daar vooral ligt, dat ik de 'achtergrond' (het vlees van het oor) niet achter de lichte haren heb en dat dat zorgt voor het vreemde zicht.

Alsook heb ik last met de rand van het oor, tussen de achterkant en de voorkant van het oor. Het lukt me maar niet om dit te tonen/tekenen zoals het op het voorbeeld is.

tessa

Berichtdoor tessa » Di Jun 06, 2017 6:07 pm

Let ook eens op de lichte randen langs het oor en het kopje. Het voegt veel toe aan de dimensies. Verder, wees niet bang voor de donkere tinten.

Jonne

Berichtdoor Jonne » Di Jun 06, 2017 9:08 pm

Je hebt echt eerst meer donkere tinten nodig, wil je highlights kunnen aanbrengen. En als je door je wimpers naar het voorbeeld kijkt, zie je dat de meest donkere tinten in de achtergrond zitten. Linksonder en rechtsboven. Jij hebt je achtergrond blanco gelaten en dat helpt niet mee; zonder donker geen licht.

Niet gefrustreerd raken hoor, want je bent goed aan het oefenen!

Pluis1969

Berichtdoor Pluis1969 » Ma Jun 12, 2017 7:56 am

Jonne ik snap niet echt hoe jij het bedoel. Bedoel je nu dat je eerst donker opzet en dan met lichte tinten er overheen ga of dat het lichte gedeelte juist oplicht als je er donker omheen zet. Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om met lichte kleurpotlood over donker te gaan want wit word dan echt niet wit etc....

BlackScorpion

Berichtdoor BlackScorpion » Ma Jun 12, 2017 5:14 pm

Ik vermoed dat Jonne het bexoelt zoals je 2e zin, donkere achtergrond rond de lichte stukken.

Terug naar “Vragen over tekeningen/schetsen”