If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

IK ZOEK EEN GROOT VEL PAPIER

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

TafelBerg

IK ZOEK EEN GROOT VEL PAPIER

Berichtdoor TafelBerg » Do Mei 25, 2017 5:14 pm

Ik ben opzoek naar een persoon, webshop, bedrijf en advies

Ik bezit een mega collectie postzegels, en ik ga een collage/mozaïek maken.
Ik zoek een vel papier/karton van ongeveer 2m x 5m(Ik wil het vrij groot maken dit is gewoon een richtlijn), liefst wel dik papier of een passe-partout soort materiaal, die lekker stevig is en een oppervlakte die geschikt is voor lijmen/vastbinden aan de postzegels(oftewel dat papier goed aan vastbind met lijm)

Ik heb alle donkere hoeken van google bekeken om zoiets te vinden, meerdere hobbywinkels en zelfs materialen die een heel ander nut hebben bekeken. Waar zou ik zo'n vel kunnen kopen, op maat bestellen of ophalen?

Ik neem alle antwoorden aan zelfs als het niet wat ik opzoek ben, kan het me misschien leiden naar wat ik wel zoek. (bijv een schildersdoek kan misschien wel werken.)

Alvast bedankt,
:pff: Tafelberg

ANTONI

Re: IK ZOEK EEN GROOT VEL PAPIER

Berichtdoor ANTONI » Do Mei 25, 2017 5:45 pm

Misschien is achtergrondpapier bruikbaar.

Colortone 01 Arctic White Achtergrondrol 2,75 x 11 m
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

Katharina

Berichtdoor Katharina » Do Mei 25, 2017 7:29 pm

Misschien een foamplaat. Verkrijgbaar in verschillende diktes, verschillende formaten.
Dubbelzijdige tape erop, ook verkrijgbaar in grote vellen en zeer dun.
Je kan dan vragen bij beletteringsbedrijven, die hebben zoiets meestal wel, of kunnen het bestellen.

TafelBerg

Berichtdoor TafelBerg » Za Mei 27, 2017 9:14 pm

Dank je wel Antoni en Katharina.
Ik had wel rollen achtergrondpapier gevonden, alleen niet in zulke maten. Ik vind het alsnog te dun, maar misschien als ik een paar lagen op elkaar leg. Foamplaten had ik zeker zelf niet aan gedacht, ik maak me wel zorgen over de breekbaarheid van foamplaten, alhoewel sommigen zagen wel stevig eruit.
In ieder geval zeer gewaardeerde reacties!!

LeesaJohnson

Berichtdoor LeesaJohnson » Vr Aug 25, 2017 11:24 am

Thanks for sharing the information.

Annet

Berichtdoor Annet » Vr Aug 25, 2017 8:35 pm

Kijk een bij posterpapier. Ik heb zelf een rol van 90 cm x 30 meter. 180 gram is behoorlijk stevig.
Website: @telier@nnet
Facebook: Annet's Art
DeviantART: Vissen13

Terug naar “Vragen over tekeningen/schetsen”