If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Gesso

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Aapeekaa

Gesso

Berichtdoor Aapeekaa » Wo Feb 01, 2017 5:18 pm

Hallo, ik heb een vraagje over gesso. In eerste instantie heb ik mijn tekening gemaakt met houtskool en inkt.
Later heb ik hier een dun laagje gesso over gezet, maar ik vraag me af hoe nou verder. Moet ik met houtskool mijn materiaal weer oplichten? Of zijn er nog andere methodes?
Ik weet het ff niet meer.

lalalala

Re: Gesso

Berichtdoor lalalala » Do Feb 02, 2017 7:00 pm

Wat wil je precies bereiken? Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat iemand gesso over een werk heeft aangebracht, maar dat kan aan mij liggen. Ik ken gesso alleen om papier/hout/canvas voor te bereiden op je schilderwerk.
Neem eens een kijkje op mijn site!
Site: http://www.paulienwassink.nl

richard

Berichtdoor richard » Za Feb 04, 2017 9:21 pm

Gesso of fixeer? Het eerste is een witte krijtachtige grondlaag, fixeer een soort lak. Bij fixeer schiet een tekening of pastel wel eens in. Het helpt dan om de boel op te lichten, maar je verliest aan spontaniteit.

alfa

Berichtdoor alfa » Wo Feb 22, 2017 9:17 pm

Als je gesso er overheen hebt is het nu wit toch? Gesso is een soort primer voor olie of acrylverf

LeesaJohnson

Berichtdoor LeesaJohnson » Ma Apr 03, 2017 12:11 pm

Hi,
I don't think that there is any need to light up again with charcoal.

Terug naar “Vragen over tekeningen/schetsen”