If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Berekening kosten

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

MeMissArt1

Berekening kosten

Berichtdoor MeMissArt1 » Ma Jan 09, 2017 9:08 pm

Hoi hoi, ben ik weer na een tijdje weggeweest te zijn!
Ik teken weer en ik ben bezig bij kvk aan te melden.
Nu was mijn vraag, hoe doen jullie dat qua kosten met verzenden, btw enz..? Hoe berekenen jullie dit tot een redelijk bedrag.

Ik teken met kleurpotloden en potloden portretten van mensen, dieren en evt voertuigen.

Martin

Re: Berekening kosten

Berichtdoor Martin » Di Jan 10, 2017 3:49 pm

Verzendkosten berekenen lijkt mij niet zo moeilijk toch? Je kan gewoon de kosten bekijken op een site als postnl of een ander bedrijf als je het daar mee wil verzenden. Dan kijk je nog hoeveel het verpakkingsmateriaal kost. Als je van plan bent regelmatig een bepaalde hoeveelheid werken te versturen dan kan je dit het beste in wat grotere aantallen inkopen. Er zijn een aantal sites waar je verpakkingsmateriaal kan vinden, op Ebay staan soms ook wel goede deals. En de BTW is een vast bedrag dat je boven op je verkoopprijs zet. Nu weet ik niet precies hoe dit zit met fysieke werken zoals tekeningen, schilderijen enz. Maar het kan zijn dat je een ander BTW bedrag moet berekenen als je spullen verkoopt aan mensen in andere landen. Dit kan je opzoeken op de website van de belastingdienst.
Er zijn als het goed is al een paar topics op dit forum om de prijs van je werk (exclusief verzendkosten en btw) te kunnen berekenen. Daar zou je even naar kunnen kijken om een idee te krijgen van de prijs die je kan gaan vragen voor je tekeningen. Succes!
Mijn ATC's. Als je wil ruilen stuur maar een PM berichtje.

Mijn Blog en Facebookpagina

LeesaJohnson

Berichtdoor LeesaJohnson » Vr Apr 14, 2017 12:27 pm

Hi there,
kunt berekenen naar gelang van het gebruikte materiaal.

AtelierBrigitte

Berichtdoor AtelierBrigitte » Ma Apr 17, 2017 9:48 pm

@MeMissArt1: leuk dat je wilt beginnen en je wilt laten inschrijven bij de KvK.
Maar er komt wel heeeeel veel kijken bij het starten van een onderneming. Wil je echt je boterham gaan verdienen met het maken van portretten of is het meer dan een bijverdienste? Want de belastingdienst maakt daar onderscheid in, tussen ondernemer en niet-ondernemer (dit staat los van dat je BTW moet afdragen). Of wel: het berekenen van je kostprijs is maar een klein deel van het starten van een bedrijf.
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!

Terug naar “Vragen over tekeningen/schetsen”