If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Tekenen op zwarte papier.

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Henry

Tekenen op zwarte papier.

Berichtdoor Henry » Wo Dec 07, 2016 10:48 am

Goedemorgen allemaal,

Ik wil graag de hoofd van de hond van mijn dochter, een border collie, op zwart papier tekenen.
Ik heb op YouTube, een les gevolgd van iemand die eerst de contour van een portret op wit papier ging tekenen, en dan knippen en plakken op de zwarte vel.
En dan de lichte kleuren tekenen en zwarte plekken laten staan, of zoiets...?
Hebben jullie suggesties? Tips? Link te volgen?
Alvast bedankt en een fijne dag allemaal...
Groet,
Henry.

Pluis1969

Re: Tekenen op zwarte papier.

Berichtdoor Pluis1969 » Wo Dec 07, 2016 2:03 pm

Knippen, plakken...??? Klinkt erg omslachtig. Ik zou gewoon lekker beginnen met een potlood en een schets op gaan zetten en die uitwerken. En het zwart? Het zwarte gedeelte kan je het papier goed zijn werk laten doen. Zet gerust in dit gedeelte wat zwarte streepjes en evt wat andere tintjes die je in het zwart zie. Je gebruikt dan het zwart van je papier en het zwart van je potlood, je zal zien dat je dan al vacht zie. Succes. En als er nog meer vragen zijn, stel ze gerust.

LeesaJohnson

Re: Tekenen op zwarte papier.

Berichtdoor LeesaJohnson » Wo Mar 22, 2017 11:08 am

Hi,
I think cut paste is not a good option so I would suggest you use a white marker or pencil color to draw the sketch and after that color it with the desired color.

Terug naar “Vragen over tekeningen/schetsen”