If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Hoe verstuur ik mijn tekening veilig per post?

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Melissa

Hoe verstuur ik mijn tekening veilig per post?

Berichtdoor Melissa » Di Nov 22, 2016 12:02 pm

Beste forumgenoten,

Momenteel verzend ik tekeningen die ik in opdracht gemaakt heb in een simpel lijstje, met daaromheen karton en een hoop tape ;) Dit is tot nu toe altijd goed aangekomen (via PostNL).

Ik vroeg me af: is er een andere/simpelere wijze om je tekeningen te versturen/in te pakken? Hoe maken jullie een tekening klaar voor verzending?

Ik ben benieuwd :)

Groetjes,

Melissa

BlackScorpion

Re: Hoe verstuur ik mijn tekening veilig per post?

Berichtdoor BlackScorpion » Di Nov 22, 2016 12:59 pm

Ik heb enkel nog maar tekeningen in een kader verstuurd en dat steek ik in van die gewatteerde enveloppen. Een tekening zonder kader zou ik in een karton enveloppe steken denk ik met een plastiek kaftje rond tegen regen en dan in de echte enveloppe, niet?

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Vr Nov 25, 2016 8:19 pm

Zonder kader tussen dik karton in plastic en dan in een enveloppe.
Grote tekeningen in een koker.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

Melissa

Berichtdoor Melissa » Vr Nov 25, 2016 8:28 pm

Bedankt voor jullie reacties. Het gaat om A3 formaat houtskooltekeningen (die worden gefixeerd met Talens fixatief).
Ik heb een keer een tekening verstuurd in een koker, maar dat bleek geen goed idee: er was een lichte streep in gekomen ;)
Dus een lijstje/kader (zoals ik nu doe) is eigenlijk gewoon de beste optie?

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Vr Nov 25, 2016 8:33 pm

Hoi Melissa, Dat van die witte streep begrijp ik niet helemaal.
ANTONI

Melissa

Berichtdoor Melissa » Vr Nov 25, 2016 8:34 pm

Antoni: door het oprollen van de tekening in de koker, was er een witte streep ontstaan in de tekening (de houtskool was daar vervaagd door het oprollen).

Jonne

Berichtdoor Jonne » Vr Nov 25, 2016 8:52 pm

Ik zoek altijd wat grote kartonnen dozen waarvan ik de bruikbare delen net iets groter snijd dan de tekening. Liefst 2 kartonnen aan elke kant. Goed vastplakken tegen elkaar en dan in een envelop met luchtkussentjes.

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Vr Nov 25, 2016 11:34 pm

Ja met houtskool is dat alles idd wat minder eenvoudig,Melissa.

Ik leg sommige zaken tussen 2 stukken Greyboard . Ik ben in de omstandigheid dat ik daar veel van heb in allerlei formaten.
ANTONI

Soon

Berichtdoor Soon » Vr Nov 25, 2016 11:51 pm

Zoals Jonne het doet doe ik het ook. Twee gelijke delen karton net iets groter dan de tekening. Daar maak ik een map van door eenkant aan elkaar te tapen. Dan bubbelplastic en dan weer karton. En ik verzend altijd aangetekend
"Embrace the glorious mess that you are"

Melissa

Berichtdoor Melissa » Zo Nov 27, 2016 3:19 pm

Wij bestellen de brokken van de hond via internet, dat zijn zakken van 15kg en die leveren dus mooie kartonnen dozen op voor verzending ;) Ik stop de tekening in een lijst, daar een plastic zak omheen, dan tussen het karton en dan alles goed dichttapen, helemaal rondom. Ik begrijp dat jullie de tekening dan niet in een lijstje doen? Is er dan geen risico dat het dubbelgevouwen wordt? Karton is natuurlijk best sterk, maar lijkt me dan toch best kwetsbaar?

Jonne

Berichtdoor Jonne » Zo Nov 27, 2016 8:37 pm

Ik plak er stickers op dat het breekbaar is en schrijf er duidelijk op dat het niet gevouwen mag worden.

Riann

Berichtdoor Riann » Do Dec 15, 2016 6:41 pm

Ik verstuur een A3 tekening altijd in een koker met 2 plastiek doppen.
Als eerste leg ik vloeipapier op de tekening en dan rol ik het op, zo is je tekening goed beschermd. Het is bij mij altijd goed gegaan. Zorg er wel voor dat je tekening goed gefixeerd is, ik doe meestal 3 lagen, dan geeft het niet meer af.

LeesaJohnson

Berichtdoor LeesaJohnson » Di Mar 21, 2017 1:10 pm

Cover it in the wooden frame securely and post it with the tag "handle it with care".

Terug naar “Vragen over tekeningen/schetsen”