If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Portretten grootouders

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Cindy Ellen Joyce

Portretten grootouders

Berichtdoor Cindy Ellen Joyce » Do Okt 27, 2016 12:46 pm

Hallo allemaal,

Ik heb portret gemaakt van mijn grootouders, ik had hier geen duidelijke foto's van, ik heb de foto's genomen van hun graven (beetje overbelicht), nu blij dat ik ze samen heb kunnen brengen :)
In eerste instantie was het de bedoeling om de portretten in een sepia-kleur met acryl te maken, later vond ik de schetsen in potlood toch mooi, maar nu staan ze op papier voor olie en acryl.

Kunnen jullie mij verbeterpunten, tips en tricks geven m.b.t. de portretten;
Is het mogelijk om kleur (verdund acryl) aan te brengen in een potloodtekening, zo ja graag tips over de werkwijze.
Ik vraag me dus ook af of ik de potloodtekening eerst moet fixeren voordat ik bijvoorbeeld de kleding wil kleuren?

Papier: Canson A3, 290 gram voor olie en acryl.

Potlood: 8b-6b-4b-hb-4h -houtskool(voor de ogen)

Afbeelding
Afbeelding

Alvast bedankt voor jullie tips en tricks.

Groetjes Cindy

desiree

Re: Portretten grootouders

Berichtdoor desiree » Do Okt 27, 2016 8:03 pm

Hoi Cindy,
Als je graag feed-back wilt hebben is het misschien handiger om je bericht en foto te verplaatsen naar
De rubriek "eigen werk".
Ik denk dat daar meer mensen kijken.
een fijne dag
groetjes
désirée.

Cindy Ellen Joyce

Re: Portretten grootouders

Berichtdoor Cindy Ellen Joyce » Za Okt 29, 2016 1:55 am

Ok, eens ff zien hoe ik dit ga doen...bedankt Desirée

Terug naar “Vragen over tekeningen/schetsen”