If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

tekenen met markers en meer

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Joris van Puffelen

tekenen met markers en meer

Berichtdoor Joris van Puffelen » Vr Jul 01, 2016 7:15 pm

Ik schilder al tientallen jaren abstract met acryl en olieverf. Sinds kort echter maak ik strakke, gestileerde abstracte tekeningen met marker op papier. Ik gebruik alleen zwart. Heeft iemand suggesties over materialen zodat ik mij snel kan verbeteren?

Belangrijk is o.a. dat het mogelijk moet zijn heel snel lijnen te trekken. Daarnaast ook delen van het vlak vullen. Dat hoeft niet zo snel.

Jonne

Re: tekenen met markers en meer

Berichtdoor Jonne » Vr Jul 01, 2016 8:20 pm

Ik heb markers met een punt en een brede kant die handig is om vlakken te vullen. Geloof dat het Pro Set markers zijn. Denk dat er hier verschillende mensen zijn die er meer ervaring mee hebben, ik gebruik ze niet veel.

Joris van Puffelen

Berichtdoor Joris van Puffelen » Za Jul 02, 2016 10:20 am

Bedankt. Als ik wat meer ervaring heb zal ik mijn bevindingen laten weten. Ik heb hier info gevonden over papier. Ik heb met pigmentmarker ook al iets gemaakt op doek, ondergrond acryl. Werkt goed.

Joris van Puffelen

Berichtdoor Joris van Puffelen » Wo Jul 06, 2016 7:31 pm

Ik heb PROMARKER geprobeerd. Werkt voor wat ik wil goed. Wel tekenen op markerpapier, bij gewoon papier slaat de inkt door en ik heb het idee dat er dan ook veel vocht uit de marker wordt getrokken.

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Zo Jul 10, 2016 10:16 pm

En copics?
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Joris van Puffelen

Berichtdoor Joris van Puffelen » Di Jul 12, 2016 10:24 pm

Maria_Anne, met Copics heb ik nog geen ervaring. Jij wel?

Joris van Puffelen

Berichtdoor Joris van Puffelen » Di Jul 12, 2016 10:33 pm

Ik heb je werk trouwens gezien. Mooi en het lijkt me ook goed verkoopbaar. Maar het ligt mijlen ver weg van wat ik doe.

LeesaJohnson

Berichtdoor LeesaJohnson » Wo Mar 29, 2017 12:37 pm

Use markers with different point harder and soft one to improve your drawing skills.

Terug naar “Vragen over tekeningen/schetsen”