If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

vacht konijntje

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Flozo

vacht konijntje

Berichtdoor Flozo » Zo Feb 14, 2016 4:19 pm

een konijn is anders dan een potret, dit is mijn tweede poging, ik dacht ik doe het wel even , maar nu heb ik moeite met de vacht, iemand tips of een tuturial?

Afbeelding

Afbeelding

Soon

Re: vacht konijntje

Berichtdoor Soon » Zo Feb 14, 2016 5:28 pm

Wat ik doe, en heb het pas 1 keer gedaan hahaha dus of mijn advies van zoveel nut is weet ik niet.

Ik zet eerst de kleur tonen op, dus donder waar het donker is, licht waar het licht is, nig geen losse haartjes tekenen. Dit alles blend ik en bouw ik op. Ook maak ik bv alvast de oogjes en andere strakke lijnen.
Daarna pak ik mijn gumpen en snij die schuin af, en maak met korte haaltjes de haartjes in de opgebouwde vlakken. Dan verdiep ik de schaduwen wat tussen die haartjes, waar nodig. Dan blend ik weer, en gum weer de haartjes eruit, en vul ik weer haartjes aan met potlood. Of zet stipjes. Beetje op gevoel.

Wellicht heeft de rest een makkelijkere manier, ik heb nog niet zoveel ervaring met vacht.
"Embrace the glorious mess that you are"

Pluis1969

Berichtdoor Pluis1969 » Zo Feb 14, 2016 11:49 pm

Goed kijken hoe de richting vd vacht loopt. Zet met kleine ongelijke streepjes de haartjes op. Niet klem naast elkaar maar een beetje speels. Het mooiste is om met verschillende hardheden te werken. Rustig opbouwen. Succes.

LeesaJohnson

Berichtdoor LeesaJohnson » Do Apr 20, 2017 1:26 pm

U moet scherp potlood of de borstel de vacht bunny met witte kleur en grijstint.

Sylvia F

Berichtdoor Sylvia F » Do Apr 20, 2017 11:23 pm

Let even op de datum. Topic is meer dan een jaar oud, dus de tekening zal inmiddels wel klaar zijn ;-)

Terug naar “Vragen over tekeningen/schetsen”