If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

3 D Tekenen

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Joan

3 D Tekenen

Berichtdoor Joan » Za Jan 30, 2016 1:58 pm

Hai
was al langniet meer hier
maar wil weer verder gaan met tekenen
nu mijn vraag
3 d Tekenen
wie weet ongeveer hoe je zo iets doet ??
ik weet Perspektive is belangrijk
Afbeelding

Afbeelding

wiekan er mij tips geven

Joan

Melissa

Re: 3 D Tekenen

Berichtdoor Melissa » Zo Jan 31, 2016 2:23 pm

Ik vind dit al heel erg knap! Mooi hoor!

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Ma Feb 01, 2016 11:43 am

Volgens mij zijn dit voorbeelden, of niet, Joan? Staat er ook niet zo duidelijk, en i.m.o. wel belangrijk om je bron aan te geven...
Wbt dat perspectief tekenen, heb dat zelf nooit zo gedaan. Ik denk dat het vooral een kwestie van in dezelfde hoek van je papier kijkend tekenen. Maar nogmaals; ik heb daar geen kaas van gegeten (maar hou wel van kaas).
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Joan

Berichtdoor Joan » Wo Feb 03, 2016 10:18 pm

sorry
deze tekeningen heb ik zelf gemaakt !!

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Do Feb 04, 2016 12:53 am

Oh doe je goed! Veel 'afkijken' en uitproberen iig, maar volgens mij heb je de truc wel door?
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

saskia__

Berichtdoor saskia__ » Do Feb 04, 2016 11:20 pm

Ik heb geen idee hoe je dat moet doen maar er zit volgens mij ook een techniek aan met meten etc. Ik weet niet of je weleens naar streetart bent wezen kijken? Vind ik ook ongelooflijk knap. Maar als je er recht voor staat dan krijg je het hele 3D effect en als je maar een stap naar rechts of links zet valt dat helemaal weg en is het helemaal niet zo bijzonder meer, vaak lijkt het dan ook compleet uit verhouding... Er zijn volgens mij wel cursussen in (hoewel dat best schaars is heb ik het idee). Ik vind het ook zeker interessant genoeg om me er eens goed in te verdiepen.

Wat je nu hebt gemaakt vind ik ook al erg mooi! Die onderste maak je denk ik nog krachtiger door het donkere gedeelte echt zwart te maken.

Joan

Berichtdoor Joan » Do Feb 04, 2016 11:57 pm

Dank je wel !!! saskia

ja ik vind zo iets heel spannend om te doen
ik zal het onderste gedeelte nog zwarter maken !!

Honeybee Creations

Berichtdoor Honeybee Creations » Za Apr 29, 2017 7:24 pm

Met 3d tekenen teken je naar een horizon toe. Alle lijnen die naar links gaan, gaan naar een verdwijnpunt op de horizon en alle punten die naar rechts gaan komen bij elkaar op een verdwijnpunt op de horizon. Ook wel tweepunts perspectief genoemd.

Het beste is om te oefenen met kubussen tekenen, doorgaand op een stoel etc. En het steeds moeilijker voor jezelf maken.
Ik kan momenteel geen afbeelding plaatsen, afbeeldingen op google met de zoekopdracht tweepuntsperspectief zullen meer duidelijkheid geven :)
"Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself."
- George Bernard Shaw

lalalala

Berichtdoor lalalala » Zo Apr 30, 2017 8:35 pm

Er zijn volgens mij veel filmpjes te vinden op youtube hierover. Misschien door veel te kijken en proberen dat het dan lukt. Al lukt het je al best goed zo te zien.
Neem eens een kijkje op mijn site!
Site: http://www.paulienwassink.nl

Joan

Berichtdoor Joan » Zo Apr 30, 2017 9:33 pm

dank jullie
voor jullie suggesties :-)

tessa

Berichtdoor tessa » Ma Mei 15, 2017 8:51 pm

Verdiep je eens in perspectief tekenen. 3D tekenen is hierop gebaseerd. Verder is er ook een boek over 3D tekenen te koop in de voordeelboekhandels die je wel zowat in elke stad vindt. Ook zijn er veel filmpjes op you tube van o.a. Lineke Lijn. Succes.

Terug naar “Vragen over tekeningen/schetsen”