If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Hoe je tekeningen bewaren?

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

IlseJ

Hoe je tekeningen bewaren?

Berichtdoor IlseJ » Do Mar 27, 2014 12:00 pm

Ha allemaal,
Hoe bewaren jullie je tekeningen?
Ik hield ze gewoon allemaal bij elkaar in m'n tekenblok, maar ik merk dat de donkere stukken van de tekening afgeven aan het papier erboven. En die donkere stukken van de tekening vervagen dat wat. Hebben jullie tips om ze zo mooi mogelijk te bewaren?

Magpie

Re: Hoe je tekeningen bewaren?

Berichtdoor Magpie » Do Mar 27, 2014 2:21 pm

Ik bewaar ze in van die plastic mapjes, maar ik zag dat sommige dondere delen van grafiet tekeningen daar ook een beetje op af geven.

Mariska

Berichtdoor Mariska » Do Mar 27, 2014 4:07 pm

Ik spuit mijn grafiettekeningen in met fixatief, en ik bewaar ze in een zelfgemaakt mapje van pergamijnpapier (van dat melkachtige papier dat ze ook gebruiken als tussenvel in fotoalbum's). In dat zelfgemaakte mapje bewaar ik 2 tekeningen rug aan rug.
Klik hier om te zien wat ik maak.

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Zo Dec 31, 2017 11:56 pm

In ieder geval moeten de tekening plat bewaard worden,Ilse. Bij voorbeeld in een lade. Ladekasten zijn heel geschikt,maar misschien toch te duur. Zelf heb ik tekenmappen in diverse formaten. Niet helemaal ideaal. Als je echt van plan bent van tekenen je beroep te maken of als serieus amateur verder te gaan zou ik je toch in overweging geven te denken over de aanschaf van stalen ladenkasten.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

Terug naar “Vragen over tekeningen/schetsen”