If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Boek / album voor grafiet en kleurpotlood

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

BlackScorpion

Boek / album voor grafiet en kleurpotlood

Berichtdoor BlackScorpion » Vr Nov 09, 2018 7:34 pm

Hoi,

Ik wilde eens horen wat jullie gebruiken / aanraden om te gebruiken als album om in te tekenen. Ik zoek een album om te gebruiken zoals een schetsboek maar dan voor grafiet en kleurpotlood. Ik werk nu op losse bladen aquarelpapier, meer bepaald hot pressed. Maar ik zou graag ook in een album werken om mee te nemen. Probleem is dat ik niet goed weet wat, aquarelalbums hot pressed lijken niet vindbaar. Is mixed media dan ok voor kleurpotlood of wat kunnen jullie aanraden?

De winkels in mijn buurt zijn Schleiper, Lucas Creative en Wieuw. Zij hebben ook niet alles dat online verkrijgbaar is, maar voor 1 album heb ik geen zin om hetzelfde te betalen aan verzendkosten...

Alvast bedankt!!
Evy

JackosaurusRex

Re: Boek / album voor grafiet en kleurpotlood

Berichtdoor JackosaurusRex » Ma Nov 12, 2018 3:49 am

Voor Grafiet... grijs papier van Strathmore. Heb veel mooi kleurpotloodwerk gezien op bruin kraftpapier. Voor het testen van nieuwe ideeen... simpel printerpapier. Als je perse iets wil hebben om mee te nemen, kies dan een goedkoop boekje... hoe duurder de boekjes hoe waardevoller je de paginas vind, dit werkt belemerend in mijn ogen. Het grootste voordeel van schetsboeken is dat je je ontwikkeling kan volgen. Foto van je doorbraaktekeningen... of scans als je echt zin hebt werkt net zo goed. Snap het wel... hou ook van boekjes vullen

JackosaurusRex

Re: Boek / album voor grafiet en kleurpotlood

Berichtdoor JackosaurusRex » Zo Nov 25, 2018 3:22 am

Veel lol aan het hebben met zwart papier... denk dat kleurpotlood daar erg tof op zal werken. Blijft wel wat hebben... echt papier :p

Terug naar “Vragen over tekeningen/schetsen”