If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Anatomie tekenen

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Odran

Anatomie tekenen

Berichtdoor Odran » Do Nov 30, 2017 8:52 pm

Wie heeft zich bezig gehouden met anatomie om betere portretten te kunnen tekenen? En zoja, heeft het uiteindelijk een gewenst 'effect' gesorteerd, heeft het je geholpen?

Ik ben ook wel benieuwd naar andersoortige ervaringen, meningen en observaties met betrekking tot portrettekenen en de eventuele duur van de leercurve die je eraan vast zou kunnen plakken.

Hoe lang heeft het bijv. geduurd eer je (uiteindelijk) in staat was om tot een goed portret te komen? Ik snap op voorhand dat dit (enorm) zal verschillen per individu maar ik vind het toch een interessant vraagstuk.

Maria_Anne

Re: Anatomie tekenen

Berichtdoor Maria_Anne » Zo Dec 10, 2017 9:56 pm

Ik niet, maar ik speel vals want heb tijdens mijn opleiding veel anatomie voor de kiezen gekregen. Het helpt denk ik met name bij studies van bepaalde poses, niet zozeer van portretten (gezichten zo enorm kunnen varieren, net zoals lichamen, maar dat werkt net wat anders in perceptie). Wat bij mij een gewenst 'effect' heeft gehad waren de modeltekenstudies. Met name veel en snel opzetten van ingewikkelde poses. Kortom: veel doen en uitproberen. Zelfde met portrettekenen.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Odran

Berichtdoor Odran » Ma Dec 11, 2017 11:30 pm

Dank je wel voor je reactie Maria_Anne, ik heb je advies al met terugwerkende kracht ter harte genomen :)

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Ma Jan 01, 2018 5:17 pm

:)
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Terug naar “Vragen over tekeningen/schetsen”