If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Welk papier?

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

BlackScorpion

Re: Welk papier?

Berichtdoor BlackScorpion » Wo Jul 05, 2017 5:45 pm

Dorie... nu had ik mijn ogen gezet op de Fabriano Artistico Acquarello Hot Pressed 300 gr, nu vind ik hem nergens.

Online vind ik hem op verschillende plekken, maar ofwel versturen ze niet naar België, ofwel hebben ze een levertijd van meer dan een maand of zijn de verzendkosten toch wat te duur voor enkel het papier. En in de lokale winkels hier in de wijde omgeving verkopen ze het niet, enkel de Cold Pressed. Ik ben nu na het werk gaan rondsnuffelen in de grootste lokale kunst-winkel en daar heb ik wel 2 blokken gevonden van Hot Pressed aquarel papier en ik heb van beide 1 blok gekocht. Maar beide samen kosten maar de helft van de Fabriano, dus ik weet niet of de kwaliteit even goed is. 1 blok Hahnemühle Britannia Hot Pressed A3 en 1 blok DALER-ROWNEY Aquafine Hot Pressed A3. Hopelijk valt de kwaliteit toch wat mee... ik moet wel ergens beginnen natuurlijk... Wat zijn jullie opinies over de 2 die ik nu gekocht heb?

BlackScorpion

Berichtdoor BlackScorpion » Vr Jul 07, 2017 9:10 am

Ondertussen gevonden dat beide blokken die ik gekocht heb van houtpulp gemaakt zijn, terwijl de Fabriano van 100% katoen is. Dorie...

Katharina

Berichtdoor Katharina » Vr Jul 07, 2017 2:26 pm

Ik ken alleen de Brittania. Het Artistico papier is veel minder grof in vergelijking met het Brittania, zelfs "smooth" te noemen.
Ik zou het Brittania zelf niet gebruiken voor kleurpotlood omdat het ook niet zo past bij de manier van werken die ik prettig vind. Daarvoor is het papier mij te grof. Ik gebruik de Brittania dan ook alleen voor aquarel want daar vind ik hem heel prettig werken.
Maar wat let je om het uit te proberen. Wat voor de een niet werkt, werkt voor de ander heel prettig.
En nu je het papier toch hebt......

Jonne

Berichtdoor Jonne » Vr Jul 07, 2017 5:07 pm

BlackScorpion schreef:Dorie... nu had ik mijn ogen gezet op de Fabriano Artistico Acquarello Hot Pressed 300 gr, nu vind ik hem nergens.
...

Willen/kunnen ze het ook nergens voor je bestellen?

BlackScorpion

Berichtdoor BlackScorpion » Vr Jul 07, 2017 8:42 pm

Heb vandaag Arches Hot Pressed 300 gr Satiné 100% Cotton besteld om volgende week te hebben. Lijkt quasi gelijk aan de Fabriano, dus hoop dat die even goed is... En nu nog resultaten er op krijgen, want dan kan ik niet zeggen dat het aan het papier ligt ;)

Janneke Booister

Berichtdoor Janneke Booister » Vr Jul 21, 2017 7:01 pm

Arches wordt de Rolls Royce onder de papieren genoemd. Ik hoor en lees er alleen maar geweldige dingen over, maar ben niet rijk genoeg om het zelf te kopen.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen!
ik heb een nieuwe website: www.jannekesatelier.webs.com

BlackScorpion

Berichtdoor BlackScorpion » Vr Jul 21, 2017 7:15 pm

Janneke Booister schreef:Arches wordt de Rolls Royce onder de papieren genoemd. Ik hoor en lees er alleen maar geweldige dingen over, maar ben niet rijk genoeg om het zelf te kopen.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen!

Ik vond het ook een zware hap uit mijn portefeuille voor 'maar' papier ;). Maar weet niet of ik jou zal kunnen helpen met mijn ervaring. Ik ga grafiet, kleurpotlood en airbrush er op gebruiken, geen aquarel, sorry! Ik ben momenteel een grafiet-project er op aan het maken. Het werkt wel fijn, maar ik heb nog niet genoeg ervaring om te kunnen zeggen hoe veel beter het is dan ander. Waarschijnlijk zal ik (hopelijk) wel meer zien met kleurpotlood.

Terug naar “Vragen over tekeningen/schetsen”